"Nieuwsgierig zijn, meedoen, overleggen, onderzoeken ... dat is voor mij OGO. Betekenisvol onderwijs waarin iedereen zijn eigen rolt speelt, zoekt en vindt."
Goed onderwijs voor kinderen, heb ik ervaren, maak je niet alleen maar dat doe je samen als team. Vanuit mijn werk als leerkracht en rt-er raakte ik geboeid door het leren en ontwikkelen van team en de rol van de directie hierin. In 1993 ben ik dan ook afgestudeerd als sociale- en organisatie psycholoog met als specialisatie veranderkunde. Daarna heb ik tien jaar bij een schoolbegeleidingsdienst gewerkt aan schoolbrede ontwikkeltrajecten. In mijn werk binnen De Activiteit kijken we vanuit een cultuur-historisch kader naar onderwijsverandering. We zien de school als een activiteitssysteem waarbij de directie functioneert als een spin in ’t web en ieder vanuit zijn eigen rol meedoet aan gezamenlijke ontwikkeling gericht op een duidelijke opbrengst voor kinderen.
Voor deze vragen moet je bij mij zijn:
- Oriëntatie en invoeringstrajecten Ontwikkelingsgericht Onderwijs schoolbreed
- Rol van de directie/MT bij onderwijsvernieuwing
- Coaching en ondersteuning op de werkvloer
- Startblokken binnen de Kinderopvang en VVE-trajecten